Zobacz podgałęzie
Plan pracy
Publicznej Szkoły Podstawowej im. Ojca Świętego Jana Pawła II
w Starej Błotnicy
w roku szkolnym
2018/2019
Dyrektor szkoły: Anna Siwiec
Zatwierdzony do realizacji Uchwałą Nr7/08/ 2018/ 2019 Rady Pedagogicznej Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II z dnia 5 września 2018 r.
Dzieci są nadzieją,
która rozkwita wciąż na nowo,
projektem, który nieustannie się urzeczywistnia,
przyszłością, która pozostaje zawsze otwarta.
Jan Paweł II
Założenia koncepcji i kierunki rozwoju
- Publiczna Szkoła Podstawowa im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Starej Błotnicy to organizacja ucząca się.
- W szkole istnieje demokratyczny styl zarządzania oparty na delegowaniu uprawnień.
- Szkoła promuje działania nauczycieli i uczniów, integruje społeczność szkolną w realizacji zadań obywatelskich w lokalnym środowisku.
- Szkoła wspiera całościowy rozwój dziecka, poprzez proces opieki, wychowania i nauczania- uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.
- W szkole łagodnie wprowadza się dziecko w świat wiedzy, przygotowuje do wykonywania obowiązków ucznia oraz wdraża do samorozwoju.
- Szkoła zapewnia bezpieczne warunki oraz przyjazną atmosferę do nauki, uwzględniając indywidualne możliwości i potrzeby edukacyjne ucznia.
- Szkoła dba o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia.
- W szkole upowszechnia się czytelnictwo i rozwija kompetencje czytelnicze.
- W szkole na każdym przedmiocie kształtuje się kompetencji językowe uczniów.
- Szkoła oraz nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizować wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości.
- Szkoła kształtuje postawy prozdrowotne uczniów.
- Szkoła wzmacnia poczucie tożsamości narodowej, przywiązania do historii i tradycji narodowych.
- Szkoła przygotowuje i zachęca do podejmowania działań na rzecz środowiska szkolnego i lokalnego, kontynuuje działalność wolontariatu i harcerstwa.
- Szkoła dba o nabywanie kompetencji społecznych takich jak komunikacja i współpraca w grupie, udział w projektach zespołowych lub indywidualnych.
- Szkoła przygotowuje uczniów do wyboru kierunku kształcenia i zawodu.
- Szkoła stwarza uczniom warunki do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki, w tym logicznego i algorytmicznego myślenia, programowania, posługiwania się aplikacjami komputerowymi.
WIZJA I MISJA SZKOŁY
Wizja szkoły- Szkoła nowoczesna, ale oparta na tradycjach, ideach i wartościach Patrona szkoły
Ojca Świętego Jana Pawła II
· We wszystkich działaniach kierujemy się wyznawanymi wartościami oraz poszanowaniem praw i godności człowieka, zgodnie z Konwencją o Prawach Dziecka oraz Konwencją o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności.
· Wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, humanistycznych wartości, patriotyzmu, solidarności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej.
· Kultywujemy tradycje oraz ceremoniał szkolny, a wszystkie działania pedagogiczne i opiekuńczo - wychowawcze orientujemy na dobro uczniów.
· Przygotowujemy uczniów do świadomego i racjonalnego funkcjonowania w świecie ludzi dorosłych oraz do pełnienia ważnych ról społecznych.
· Ściśle współdziałamy z rodzicami, którzy są najlepszymi sojusznikami nauczycieli, zwłaszcza wychowawców oraz innymi partnerami zewnętrznymi wspierającymi szkołę w jej rozwoju.
· Ustawicznie diagnozujemy potrzeby i oczekiwania środowiska lokalnego oraz wszystkich, bezpośrednich klientów Szkoły.
Misja -„ Dzieci są nadzieją, która rozkwita wciąż na nowo, projektem, który nieustannie się urzeczywistnia, przyszłością, która pozostaje zawsze otwarta”
Jan Paweł II
Jesteśmy Szkołą:
· Promującą idee naszego Patrona Ojca Świętego Jana Pawła II.
· Wspomagającą proces wychowania w duchu tolerancji i poszanowania godności każdego człowieka.
· Wspierającą wszechstronny rozwój i zdolności powierzonych nam uczniów.
· Rozwijającą kompetencje kluczowe.
· Kreującą dobrą atmosferę.
· Przyjazną, radosną i nowoczesną.
· Zapewniającą poczucie bezpieczeństwa.
Absolwent Szkoły Podstawowej im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Starej Błotnicy to człowiek:
ü Godnie reprezentujący rodzinę, tradycję szkoły związaną z postacią swojego patrona oraz ojczyznę.
ü Akceptujący siebie, mający świadomość swoich mocnych i słabych stron.
ü Uczciwy i przestrzegający prawa.
ü Umiejący odróżnić dobro od zła, wrażliwy na krzywdę innego człowieka.
ü Odznaczający się kulturą osobistą.
ü Umiejący stale uczyć się i doskonalić.
ü Szanujący historię ojczystą, kulturę państwa i regionu, tolerancyjny i ciekawy świata
ü Umiejący skutecznie porozumiewać się w języku obcym.
ü Umiejący posługiwać się komputerem jako narzędziem pracy.
ü Odpowiedzialny za siebie i innych, wolny od uzależnień.
ü Posiadający szerokie kompetencje społeczne.
ü Dbający o swoje zdrowie psychiczne, fizyczne oraz środowisko naturalne.
ü Potrafiący współpracować w zespole, kreatywny, przedsiębiorczy, odpowiedzialny i obowiązkowy.
Do Publicznej Szkoły Podstawowej im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Starej Błotnicy, od 1 września 201 8r. będzie uczęszczało 293 uczniów, w tym:
• w oddziałach przedszkolnych (3 oddziały przedszkolne) - 61 dzieci
• w szkole podstawowej – 190 uczniów
• w klasach gimnazjalnych – 42 uczniów
Kadrę pedagogiczną tworzy 29 nauczycieli , w tym:
- 2 nauczycieli przebywa na urlopie macierzyńskim (Marta Majewska, Emilia Maj);
Nauczyciele czynnie pracujący: 27
Nowo zatrudnione osoby:
1) nauczyciel wspomagający- Magdalena Szymańska
Nauczyciele zatrudnieni na czas zastępstwa:
1) Milena Michalak- Kozera
2) Anna Włodarczyk- Czubak
Struktura awansu zawodowego (łącznie) :
· nauczyciele stażyści: 2
· nauczyciele kontraktowi: 3
· nauczyciele mianowani: 5
· nauczyciele dyplomowani: 19
Wykaz nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w roku szkolnym 2018/2019
L.p. |
Nazwisko i imię nauczyciela |
Stopień awansu zawodowego |
Uwagi |
1. |
Anna Siwiec |
D |
Dyrektor szkoły, n- matematyki, doradztwa zawodowego |
2. |
Mateusz Żupiński |
D |
Wicedyrektor szkoły, n- j. angielskiego, WOS |
3. |
Elżbieta Kozyra |
D |
wychowawca oddziału przedszkolnego sześciolatków |
4. |
Agata Szatan |
D |
wychowawca kl. 6, n-l wychowania fizycznego |
5. |
Elżbieta Malczewska |
D |
wychowawca kl. 3, n-l edukacji wczesnoszkolnej, przyrody |
6. |
Katarzyna Mosiołek |
D |
wychowawca kl. 2 a, n-l edukacji wczesnoszkolnej |
7. |
Jolanta Szotowicz |
D |
wychowawca kl. 2 b, n-l edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta pedagogiczny |
8. |
Aneta Krawczyk |
D |
wychowawca kl. 1, n-l edukacji wczesnoszkolnej, tyflopedagog |
9. |
Marek Bąbolewski |
D |
wychowawca kl. 7, n-l muzyki, plastyki |
10. |
Agnieszka Kucharczyk |
D |
wychowawca kl. 4, n-l j. polskiego |
11. |
Sylwester Leśnowolski |
D |
n- l historii, geografii, wdż |
12. |
Aneta Munik/ Stary Kadłub |
D |
wychowawca oddziału przedszkolnego |
13. |
Beata Nowak |
D |
wychowawca kl. V a, n-l, j. polskiego, EDB, bibliotekarz |
14. |
Agnieszka Strzelczyk |
D |
wychowawca kl. III a gim., n-l fizyki, matematyki |
15. |
Dorota Małysa |
D |
wychowawca kl. 8, n-l matematyki |
16. |
Ewa Drapała |
D |
n -l chemii, biologii, geografii |
17. |
Iwona Różańska- Lisik |
D |
wychowawca świetlicy, n-l wychowania fizycznego |
18. |
Robert Kierzkowski |
D |
wychowawca świetlicy, n-l wychowania fizycznego, techniki |
19. |
Anna Bąbolewska |
D |
wychowawca klasy III b/n-l j. polskiego, bibliotekarz, logopeda |
20. |
o. Przemysław Kopa |
M |
n-l religii |
21. |
o. Sebastian Gierszewski |
M |
n-l religii |
22. |
Aneta Wojcieszek |
M |
wychowawca kl. 5 b, n-l j. angielskiego |
23. |
Beata Barcikowska |
K |
wychowawca świetlicy, n-l informatyki |
24. |
Milena Michalak- Kozera |
S |
n-l j. niemieckiego |
25. |
Wioleta Korczak/ Stary Kadłub |
K |
wychowawca oddziału przedszkolnego grupy trzylatków |
26. |
Anna Włodarczyk- Czubak |
S |
n-l j. angielskiego |
27. |
Magdalena Szymańska |
K |
n- wspomagający |
28. |
Emilia Maj |
M |
urlop macierzyński |
29. |
Marta Majewska |
M |
urlop macierzyński |
Liczba oddziałów i przydział wychowawstwa 2018/ 2019
L.p. |
Oddział/ klasa |
Imię i nazwisko wychowawcy
|
Liczba dzieci/ uczniów |
1. |
Oddział przedszkolny w Starym Kadłubie, grupa starsza |
Aneta Munik |
24 |
2. |
Oddział przedszkolny w Starym Kadłubie, grupa młodsza |
Wioleta Korczak |
23 |
3. |
oddział przedszkolny, grupa sześciolatków |
Elżbieta Kozyra |
14 |
4. |
I |
Aneta Krawczyk |
19
|
5. |
II a |
Katarzyna Mosiołek |
18
|
6. |
II b |
Jolanta Szotowicz |
12 |
7. |
III |
Elżbieta Malczewska |
19
|
8. |
IV |
Agnieszka Kucharczyk |
15 |
9. |
V a |
Beata Nowak |
16
|
10. |
V b |
Aneta Wojcieszek |
15 |
11. |
VI |
Agata Szatan |
23 |
12. |
VII |
Marek Bąbolewski |
22
|
13. |
VIII |
Dorota Małysa |
31
|
14. |
III a |
Agnieszka Strzelczyk |
23 |
15. |
III b |
Anna Bąbolewska |
19 |
Organizacja zespołowej pracy statutowej nauczycieli 2018/2019
Zespoły zadaniowe powołane przez dyrektora szkoły w roku szkolnym 2018/ 2019
L.p. |
Zadanie/ zespół |
Osoba/ osoby odpowiedzialna
|
Zadania
|
1. |
Zespół ds. statutu szkoły podstawowej z klasami gimnazjalnymi. |
A. Strzelczyk, J. Szotowicz, A. Krawczyk, B. Nowak |
Aktualizacja Statutu Szkoły przygotowanie projektu uchwały. |
2. |
Zespół ds. promocji szkoły oraz prowadzenia kroniki szkolnej w wersji papierowej . |
M. Bąbolewski, o. P. Kopa, W. Korczak
|
Przygotowanie gazetki ściennej – inf. ogólne o szkole. Bieżąca zmiana treści gazetek. |
3. |
Zespół ds . prowadzenia strony internetowej szkoły |
A. Krawczyk, A. Strzelczyk |
Aktualizacja bieżąca strony. |
4. |
Zespół ds . ewaluacji wewnętrznej szkoły.
|
A. Bąbolewska, A. Wojcieszek, E. Malczewska, E. Kozyra |
Projekt ewaluacji na bieżący rok szkolny- propozycja obszaru do badania. |
5. |
Zespół ds. bezpieczeństwa w szkole. |
S. Leśnowolski, E. Drapała A. Munik |
Akcja ewakuacyjna szkoły, zespół ds. wypadków uczniów. |
6. |
Zespół ds. programu wychowawczo- profilaktycznego |
R. Kierzkowski, A. Szatan, A. Kucharczyk, B. Barcikowska
|
Projekt programu wychowawczo-profilaktycznego i koordynacja działań. |
7. |
Zespół ds. prowadzenia Szkolnego Wolontariatu |
D. Małysa, o. Sebastian Gierszewski
|
Plan działań na bieżący rok. |
8. |
Zespół ds. doradztwa edukacyjno- zawodowego uczniów. |
I. Różańska- Lisik, M. Michalak- Kozera |
Planowanie zadań z zakresu doradztwa ed.- zaw. Plan pracy. Badanie losów absolwentów . |
9. |
Zespół ds. pomocy psychologiczno- pedagogicznej w szkole. |
J. Szotowicz, M. Szymańska, A. Bąbolewska, D. Małysa |
Specjaliści prowadzący zadania z zakresu pomocy psych.- ped. |
Przydział sal lekcyjnych 2018/2019
Numer sali lekcyjnej |
Imię i nazwisko nauczyciela opiekuna sali
|
Oddział/ liczba uczniów
|
1 |
Aneta Wojcieszek |
V b/15 |
2 |
Marek Bąbolewski
|
VII/22 |
3 |
Anna Bąbolewska
|
III b/19 |
4 |
Agnieszka Kucharczyk
|
IV/ 15 |
5 |
Beata Nowak
|
V a/ 16 |
7 |
Dorota Małysa
|
VIII/ 31 |
8 |
Katarzyna Mosiołek / Jolanta Szotowicz |
II a/ 18 II b/ 12 |
9 |
Aneta Krawczyk |
I/ 19 |
10 |
Elżbieta Malczewska
|
III/ 19 |
11 |
Agnieszka Strzelczyk, Beata Barcikowska |
III a/23
|
biblioteka szkolna |
Beata Nowak, Anna Bąbolewska |
|
świetlica szkolna |
Iwona Różańska- Lisik, Beata Barcikowska, Robert Kierzkowski Milena Michalak- Kozera, Katarzyna Mosiołek, o. Przemysław Kopa, Wioleta Korczak |
|
sala gimnastyczna |
Agata Szatan, Iwona Różańska- Lisik, Robert Kierzkowski |
|
sala nr 12/ oddział przedszkolny 6-latków |
Elżbieta Kozyra |
14 |
Nauczyciele pracujący na świetlicy szkolnej 2018/2019
L.P. |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Ilość godzin |
1. |
Iwona Różańska- Lisik |
9 godz. |
2. |
Barcikowska Beata |
5 godz. |
3. |
Przemysław Kopa |
3 godz. |
4. |
Robert Kierzkowski |
3 godz. |
5. |
Milena Michalak- Kozera |
3 godz.
|
6. |
Anna Włodarczyk- Czubak |
2 godz. |
7. |
Wioleta Korczak |
1 godz. |
Razem |
|
26 godz. |
Przydział tablic ściennych 2018/ 2019
L.p. |
Miejsce położenia tablicy ściennej |
Imię i nazwisko nauczyciela opiekuna/ zakres tematyczny tablic
|
1 |
Po prawej korytarza dolnego, za oddziałami przedszkolnymi |
Promocja szkoły , sukcesy uczniów, najważniejsze wydarzenia z życia szkoły- fotorelacje- zespół ds. promocji szkoły M. Bąbolewski, o. P. Kopa, W. Korczak |
2 |
Po prawej stronie od wejścia do szkoły |
E. Drapała- zdrowe odżywianie, promocja zdrowia
|
3 |
Tablica, po drugiej stronie tablicy, dotyczącej promocji szkoły |
S. Leśnowolski - tablica historyczna
|
4 |
Obok sali oddziałów przedszkolnych |
E. Kozyra - prace dzieci, informacje dla rodziców przedszkolaków |
5 |
Przy wejściu do szkoły, w wiatrołapie |
R.Kierzkowski – osiągnięcia sportowe, bieżące informacje sportowe |
6 |
Obok sali gimnastycznej |
A. Szatan, I. Różańska- Lisik -profilaktyka |
7 |
Obok sali nr 10 |
E. Malczewska , prace dzieci, informacje dla rodziców
|
8 |
Obok sali nr 9 |
A. Krawczyk , prace dzieci, informacje dla rodziców
|
9 |
Obok biblioteki szkolnej |
B. Nowak , A. Bąbolewska , upowszechnianie czytelnictwa |
10 |
Visa vi pokoju nauczycielskiego |
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego - prawa i obowiązki ucznia, struktura szkoły |
11 |
Obok bibliotek szkolnej, tablica duża |
K. Mosiołek, J. Szotowicz prace dzieci, informacje dla rodziców |
12 |
Obok gabinetu terapii pedagogicznej |
Doradztwo edukacyjno- zawodowe uczniów- zespół n-li
|
13 |
Obok sali nr 4 |
A. Kucharczyk tablica dydaktyczna
|
14 |
Obok sali nr 2 |
M. Bąbolewski - zagadnienia dotyczące kultury i sztuki, wos |
15 |
Obok sali nr 1 |
A. Wojcieszek, M. Szymańska |
16 |
Obok sali nr 11 |
B. Barcikowska, bezpieczeństwo w Internecie
|
Kalendarz roku szkolnego 2018/2019
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Starej Błotnicy
Miesiąc |
D ni nauki szkolnej |
Liczba tygodni nauki szkolnej |
Ustawowo wolne dni |
Dodatkowe dni wolne ustalone przez dyrektora |
Uwagi/ dni wolne ogółem w danym miesiącu |
Wrzesień 2018 |
15 |
3 |
--------------- |
------------------ |
|
Październik 2018 |
23 |
4,3 |
---------------------- |
------------------- |
|
Listopad 2018 |
21 |
4,1 |
1 XI/ Wszystkich Świętych czwartek |
----------------- |
1 dzień wolny |
Grudzień 2018 |
15 |
3 |
23 XII -31 XII przerwa świąteczna (pt.,wt.,śr.,czw.,pt., pon.) |
|
6 dni wolnych |
Styczeń 2019 |
18 |
3,3 |
1 I 2019 r. Nowy Rok / wtorek 28 I- 31 I 2019- ferie zimowe |
------------------ |
5 dni wolnych
|
Luty 2019 |
14 |
2,4 |
1 II- 10 II.- ferie zimowe |
--------------- |
6 dni wolnych |
Marzec 2019 |
21 |
4,1 |
|
------------ |
|
Kwiecień 2019 |
13 |
2,1
|
18 IV- 23 IV 2019 przerwa świąteczna / czwartek- piątek, poniedziałek, wtorek
|
12 IV 2019 cześć języka obcego gim. / piątek 1 dzień 17 IV 2019 cześć języka obcego VIII klasa/ środa 1 dzień |
rekolekcje wielkopostne 1-3 kwietnia 2019
9 dni wolnych
|
Maj 2019 |
20 |
4 |
1 V 2019 / środa 3 V 2019 / piątek
|
2 V 2019/ czwartek 1 dzień |
3 dni wolne |
Czerwiec 2019 |
14 |
2,4 |
|
|
21 czerwca 2018 r. zakończenie roku szkolnego/ piątek |
174 dni nauki szkolnej.
Podział roku szkolnego na półrocza 2018/2019
Rok szkolny |
Ilość tygodni nauki szkolnej |
Ilość dni nauki
|
|
Półrocze pierwsze |
od 10 września 2018 – do 25 stycznia 2019 |
18 tygodni, 2 dni |
92
|
Półrocze drugie |
od 11 lutego 2019 do 21 czerwca 2019 |
15 tygodni, 4 dni
|
82 |
Razem rok szkolny 2018/ 2019 |
34 tygodnie, 1 dzień
|
174 |
Terminy klasyfikacji śródrocznej i rocznej 2018/ 2019 |
|
Termin wpisania ocen klasyfikacji śródrocznej do dziennika lekcyjnego. |
21 stycznia 2019 r. |
Termin klasyfikacji śródrocznej - zebranie rady pedagogicznej szkoły podstawowej i klasyfikacja śródroczna uczniów szkoły podstawowej z klasami gimnazjalnymi |
23 stycznia 2019 r. |
Termin poinformowania uczniów i rodziców o przewidywanych rocznych ocenach, w tym niedostatecznych i nagannych- na zebraniu z rodzicami. |
30 maja 2019 r. |
Termin wpisania ocen klasyfikacyjnych rocznych do dziennika |
11 czerwca 2019 r. |
Termin klasyfikacji rocznej
-zebranie rady pedagogicznej szkoły podstawowej i klasyfikacja roczna uczniów szkoły podstawowej z klasami gimnazjalnymi |
13 czerwca 2019 r.
|
Harmonogram świąt i uroczystości szkolnych 2018/ 2019
Zadania do realizacji |
Termin |
Odpowiedzialny |
Uwagi |
|
Inauguracja roku szkolnego 2018/ 2019
|
3 września 2018 r. / poniedziałek- Kadłub
10 września 2018 r. 9.00 Msza Święta/poniedziałek
|
Dyrektor szkoły , wychowawcy klas |
-poczet sztandarowy; |
|
Próbna akcja ewakuacyjna szkoły |
październik 2018r. |
S. Leśnowolski, E. Drapała |
|
|
Sprzątanie Świata |
21 września 2018 r./ piątek |
E. Drapała, E. Malczewska |
Hasło: „ Akcja- segregacja ”. |
|
Wybory do samorządu uczniowskiego |
27 września 2018 czwartek |
opiekunowie Samorządu Uczniowskiego ubiegłego roku szkolnego |
wybory na holu przy bibliotece
|
|
Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej
|
12 października 2018/ piątek
|
A. Kucharczyk, I. Różańska- Lisik, klasa 4 i 6 z rodzicami |
piątek- godzina wychowawcza |
|
Dzień Jana Pawła II |
16 października 2018 / wtorek |
o. Sebastian, o. Przemysław, A. Krawczyk, rodzice klasy I |
Przyjęcie w poczet uczniów klas I |
|
Święto Odzyskania Niepodległości |
9 listopad 2018 piątek
|
S. Leśnowolski, B. Nowak, M. Bąbolewski, A. Bąbolewska |
|
|
Andrzejki |
29 listopad 2018 / czwartek |
opiekunowie Samorządu Uczniowskiego, M. Szymańska klasy V a oraz III a wraz z rodzicami
|
|
|
Dzień Babci i Dziadka |
22 stycznia 2019 /wtorek |
n-le klas I- III oraz oddziałów przedszkolnych- koordynator J. Szotowicz
|
|
|
Zabawa karnawałowa
|
25 stycznia 2019 / piątek przed feriami |
Samorząd Uczniowski, klasa VII, III b wraz z rodzicami |
|
|
Dzień Bezpiecznego Internetu |
8 lutego 2019 |
Beata Barcikowska, A. Strzelczyk, A. Szatan
|
|
|
Dzień Kobiet |
8 marca 2019 r. |
Samorząd Uczniowski |
|
|
Tydzień Unii Europejskiej |
6- 10 maja 2019 |
A. Wojcieszek, M. Kozera- Michalak, A. Włodarczyk- Czubak, klasa V b wraz z rodzicami
|
|
|
Dzień Rodziny |
31 maja 2019 r./ piątek |
n-le klas I- III oraz oddziałów przedszkolnych- koordynator E. Kozyra, R. Kierzkowski
|
|
|
Zakończenie roku szkolnego |
21 czerwiec 2018 / piątek
|
A. Strzelczyk, A. Bąbolewska, rodzice klasy III a i b D. Małysa, rodzice klasy VIII |
|
|
Plan spotkań z rodzicami w roku szkolnym 2018/ 2019
L.P |
Termin spotkania z rodzicami uczniów |
Cel |
Uwagi |
1. |
19 września 2018/ środa
Początek z dyrektorem
godz. 14.00
|
Wybór rady rodziców. zapoznanie ze statutem szkoły, procedurami ds., bezpieczeństwa, organizacja życia grupy w roku szkolnym 2018/2019
|
Oddziały przedszkolne w Starym Kadłubie
|
25 września 2018/ wtorek
Początek z dyrektorem
godz. 15.00
|
Wybór rady rodziców. zapoznanie ze statutem szkoły, procedurami ds., bezpieczeństwa, organizacja życia klasy w roku szkolnym 2018/ 2019
|
Szkoła w Starej Błotnicy
Wszyscy nauczyciele pozostają w pokoju nauczycielskim do dyspozycji rodziców od godz. 15.00- 17.00 |
|
2. |
25 października 2018 r./ czwartek godz. 15.00- 17.00 |
Dzień otwarty dla rodziców Obecni wszyscy nauczyciele, zgodnie z wykazem sal.
|
Nauczyciele odpowiadają na kwestie indywidualne rodziców.
|
3. |
22.11. 2018/ czwartek godz. 15.00- 17.00 |
Dzień otwarty dla rodziców Obecni wszyscy nauczyciele, zgodnie z wykazem sal.
|
Nauczyciele odpowiadają na kwestie indywidualne rodziców.
|
4. |
29 listopada 2018/ czwartek godz. 14.00 |
Przedstawienie diagnozy gotowości szkolnej- grupa sześciolatków |
Zebranie ogólne z dla rodziców młodszych grup, zapoznanie z kartami obserwacji dzieci. Stary Kadłub+ Stara Błotnica |
5. |
24 stycznia 2019 r./ czwartek
zebranie z dyrektorem 15.00 |
Dzień spotkań z rodzicami uczniów, klasy I- VIII oraz klasami gimnazjum. - przedstawienie wyników klasyfikacji śródrocznej uczniów; klasowego, omówienie ewentualnych problemów itp. |
Wychowawcy w salach przeprowadzają zebrania z rodzicami.
Wszyscy nauczyciele pozostają w pokoju nauczycielskim do dyspozycji rodziców od godz. 15.00- 17.00
|
6. |
7 marca 2019 czwartek
godz. 15.00- 17.00
|
Dzień otwarty dla rodziców. Obecni wszyscy nauczyciele, zgodnie z wykazem sal.
Zebrania dla klasy III gimnazjalnych oraz klas VIII
|
Nauczyciele odpowiadają na kwestie indywidualne rodziców. Informacje dotyczące postępów uczniów. Zapoznanie z przebiegiem egzaminu gimnazjalnego. |
7. |
29 kwietnia 2019 poniedziałek
godz. 14.30
|
Przedstawienie diagnozy gotowości szkolnej- grupa sześciolatków. |
Stara Błotnica |
7. |
14 maja 2019 /wtorek
godz. 15.00- 17.00
|
Dzień otwarty dla rodziców. Obecni wszyscy nauczyciele, zgodnie z wykazem sal.
|
Nauczyciele odpowiadają na kwestie indywidualne rodziców. Informacje dotyczące postępów uczniów.
|
8. |
14 maja 2019 /wtorek
godz. 14.00
|
Dzień otwarty dla rodziców przedszkolaków.
|
Stary Kadłub+ Stara Błotnica |
9. |
28 maja 2019 /wtorek
godz. 15.00- 17.00
|
Wychowawcy- powiadomienie rodziców o rocznych ocenach przewidywanych zachowania oraz z przedmiotów. Sprawy bieżące dotyczące uczniów. Omówienie formuły zakończenia roku szkolnego z rodzicami klas III gimnazjum. |
Wychowawcy w salach przeprowadzają zebrania z rodzicami.
Wszyscy nauczyciele pozostają w pokoju nauczycielskim do dyspozycji rodziców od godz. 15.00- 17.00
|
10. |
12 czerwca 2019 /środa
godz. 14.00
|
Podsumowanie pracy oddziałów przedszkolnych.
|
Stary Kadłub+ Stara Błotnica |
Plan zebrań rady pedagogicznej w roku szkolnym 2018/2019
Data |
Najważniejsze cele
|
Odpowiedzialny |
1 zebranie
27 sierpnia 2018 /poniedzia-łek
|
1.Organizacja roku szkolnego 2018/2019 w szczególności: - zaopiniowanie przez radę pedagogiczną organizacji pracy szkoły, w tym:- aneks nr 1 do arkusza organizacji, przydziału godzin, zajęć dodatkowych- podjęcie uchwały w sprawie opinii; 2. Przedstawienie informacji dotyczących szkoły i planowania roku szkolnego w związku z trwającym remontem szkoły. 3.Przedstawienie projektu planu pracy szkoły na rok szkolny 2018/ 2019–praca nad planem pracy z nauczycielami; przedstawienie planu lekcji i zajęć pozalekcyjnych. 4. Zapoznanie ze zmianami w prawie oświatowym. |
Dyrektor 9.00- 12.00 |
2 zebranie
31 sierpnia 2018 /piątek
|
1. Informacja dyrektora szkoły o sprawowanych nadzorze pedagogicznym i działalności szkoły za rok szkolny 2017/2018. 2. Zaopiniowanie regulaminu oceniania nauczycieli, podjęcie uchwały. 3.Zaopiniowanie programów nauczania przez nauczycieli oraz podjęcie uchwały w sprawie programów nauczania.
|
Nauczyciele, Dyrektor
godz. 9.00- 12.00
|
3 zebranie 5 września 2018 /środa
|
1.Przedstawienie zmian w statucie szkoły, podjęcie uchwały. 2. Przedstawienie planu pracy szkoły na rok szkolny 2018/ 2019, w tym biblioteki i świetlicy szkolnej, podjęcie uchwały. 3.Przedstawienie przez zespół ds. bezpieczeństwa regulaminu zapewnienia bezpieczeństwa uczniom w szkole- aktualizacje. 4. Zaopiniowanie planu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych- zespół ds. układania planu lekcji. |
|
4 zebranie
26 września 2018 r./ środa
|
1. Przedstawienie projektu programu wychowawczo- profilaktycznego, uchwała Rady Pedagogicznej- wyznaczony zespół. 2. Przedstawienie planów pracy zespołów klasowych i zadaniowych na rok szkolny 2018/2019. 3. Analiza egzaminów zewnętrznych. 4. Wyniki diagnozy klasy I oraz klasy IV- A. Krawczyk, A. Kucharczyk. |
Nauczyciele, Dyrektor
godz. 15.00- 18.00
|
4 zebranie 10 paździe-rnik 2018 r./
|
szkolenie dla nauczycieli |
15.00-19.00 |
5 zebranie 20 listopada 2018/ wtorek |
1. Przedstawienie do zaopiniowania projektu planu finansowego szkoły na 2019 r. 2. Szkolenie dla nauczycieli. 2.Sprawy bieżące wynikające z nadzoru pedagogicznego.
|
Dyrektor/ główny księgowy szkoły
godz. 15.00- 19.00 |
6 zebranie
23 stycznia 2019/ środa |
Klasyfikacja –uczniów za pierwsze półrocze roku szkolnego 2018/2019 1.Przedstawienie sprawozdań przez wychowawców o wynikach klasyfikacji i frekwencji ich uczniów. 2.Analiza realizacji programu wychowawczo- profilaktycznego oraz sytuacji wychowawczej szkoły- zespół wychowawczy. 3. Analiza wyników nauczania, sytuacji wychowawczej szkoły, efektów pracy dydaktyczno- wychowawczej, mocnych i słabych stron pracy szkoły, wnioski do pracy w II półroczu roku szkolnego 2018/2019 na podstawie prowadzonego nadzoru pedagogicznego. 4. Informacja z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora szkoły.
|
Dyrektor/ nauczyciele, wychowawcy
godz. 15.00- 18.00 |
7 zebranie
27 luty 2018/środa |
1. Zebranie Rady Pedagogicznej poświęcone organizacji egzaminów zewnętrznych w kwietniu 2019. |
Dyrektor/ nauczyciele
godz. 15.00- 17.00 |
9 zebranie kwiecień |
Szkolenie nauczycieli |
rekolekcje |
10 zebranie 10 kwiecień 2019 /środa |
1. Zasięgniecie opinii rady pedagogicznej w sprawie arkusza organizacji szkoły na rok szkolny 2019/2020 2. Sprawy organizacyjne, wynikające z nadzoru pedagogicznego. |
Dyrektor
godz. 15.00- 16.30
|
11 zebranie
13 czerwiec 2019/ czwartek |
Uchwalenie klasyfikacji i promocji uczniów za rok szkolny 2018/ 2019 1. Przedstawienie sprawozdań przez wychowawców o wynikach klasyfikacji i promocji ich wychowanków. Klasyfikacja i promowanie uczniów . 2.Organizacja zakończenia roku szkolnego. |
nauczyciele, wychowawcy
godz. 15.00- 18.00 |
12 zebranie
21 czerwca 2019 r./ piątek
|
Zebranie rady pedagogicznej podsumowującej pracę nauczycieli i szkoły w roku szkolnym 2018/2019. 1. Przedstawienie sprawozdań nauczycieli z działalności dydaktyczno –wychowawczej za bieżący rok szkolny. 2. Przedstawienie sprawozdań z pracy zespołów przedmiotowych. 3. Realizacja podstawy programowej omówienie przez wychowawców na podstawie sprawozdań nauczycieli. 4. Wstępna analiza wyników egzaminów zewnętrznych. 5. Analiza sytuacji wychowawczej szkoły. 6.Ocena wykonania planu pracy szkoły oraz informacja z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora szkoły. |
Dyrektor, nauczyciele, wychowawcy
13.00- 18.00 |
W roku szkolnym 2018/2019 działania szkoły zostały tak zaplanowane, aby w jak najszerszym stopniu zrealizować:
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok 2018/ 2019
1. 100 rocznica odzyskania niepodległości — wychowanie do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów.
2. Wdrażanie nowej postawy programowej kształcenia ogólnego. Kształcenie rozwijające samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów.
3. Kształcenie zawodowe oparte na ścisłej współpracy z pracodawcami. Rozwój doradztwa zawodowego.
4. Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci.
Priorytetowe zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego do realizacji w roku szkolnym 2018/ 2019
Kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego obejmują:
1) w zakresie kontroli :
a) w publicznych szkołach podstawowych:
„ Ocena prawidłowości zapewnienia dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej”
2) w zakresie ewaluacji:
Ewaluacje problemowe (60% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym):
„ Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej";
„Uczniowie są aktywni";
„Szkoła lub placówka współpracuje ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju;
W roku szkolnym 2018/2019 monitorowanie będzie obejmowało:
„ Prowadzenie działalności innowacyjnej i wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie nauczania”;
„Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych”.
KIERUNKI PRACY SZKOŁY W ROKU SZKOLNYM 2018/ 2019
Obszar -Kształcenie
1. Efektywność nauczania w szkole, w tym indywidualizacja nauczania.
Zadanie do wykonania |
Wskaźnik realizacji zadania |
Termin wykonania |
Odpowiedzialny/ Uwagi
|
Monitorowanie realizacji podstawy programowej.
Opracowanie planów wynikowych z poszczególnych przedmiotów i zajęć edukacyjnych, uwzględniających cele i wymagania edukacyjne. Nauczyciele dokonają analizy planów wynikowych, pod katem doboru metod i form pracy. Podnoszenie atrakcyjności i skuteczności zajęć lekcyjnych oraz pozalekcyjnych poprzez stosowanie aktywnych metod nauczania, wykorzystanie technologii informacyjnej, multimedialnych środków dydaktycznych, praca metodą projektu i działania innowacyjne , szczególnie atrakcyjne metody pracy dla uczniów.
Zajęcia na świetlicy szkolnej są prowadzone w sposób atrakcyjny dla uczniów, wynikają z przyjętego planu pracy i są z predyspozycjami i zainteresowaniami uczniów, rozwijają zainteresowania uczniów .
Uczniowie mogą liczyć na pomoc nauczyciela w odrabianiu prac domowych. W świetlicy szkolnej organizowane są konkursy. Pomieszczenie świetlicy jest estetyczne, na tablicy ściennej wywieszony jest regulamin świetlicy, ramowy plan dnia dla dzieci oraz rodzaje zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli dla danych grup uczniów. Nauczyciele realizujący godziny w świetlicy , w planie pracy świetlicy zaplanują do realizacji zajęcia podczas , których uczniowie będą uczestniczyły w sposób aktywny z zajęć z zakresu doradztwa zawodowego . Nauczyciele bibliotekarze, języka polskiego oraz klas I- III podejmują działania promujące czytanie lektur szkolnych, weryfikują i nagradzają uczniów rzeczywiście czytających lektury. |
- Plany wynikowe zawierają cele lekcji, wymagania programowe, są zgodne podstawą programową. - Zawierają ustalenia liczby godzin do zrealizowania w danym miesiącu, zgodnie z planem pracy szkoły. - Plany wynikowe zawierają zaplanowanie godzin zgodnie z kalendarzem efektywnych dni nauki w roku szkolnym 2018/ 2019 -Zaznaczenie w planach wynikowych treści podstawy programowej. - W oddziałach przedszkolnych obowiązują miesięczne plany pracy, uwzględniające założenia i zalecenia realizacji nowej podstawy programowej.
- Proces lekcyjny jest urozmaicony, co zwiększa motywację, zaangażowanie i kompetencje uczniów. Zawiera wnioski i rekomendacje przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w tym obszarze.
Nauczyciele rzetelnie planują lekcje i przygotowują się do nich.
Nauczyciele- wychowawcy świetlicy planują pracę dla grup uczniów, nad którymi sprawują opiekę, zajęcia są prowadzone w sposób rzetelny i prawidłowy. Pomagają uczniom w procesach edukacyjnych.
Wyodrębnienie pomieszczenia świetlicy dla dzieci młodszych- nowo wyremontowane, dla uczniów klas VII- VIII oraz klas gimnazjalnych w salach lekcyjnych.
Gazetki ścienne są kompleksowe, zawierają rodzaje zajęć prowadzone przez nauczycieli.
Biblioteka posiada regulamin wypożyczeń, korzystania z zasobów, wypożyczeń podręczników- aktualizacja do 26 września 2018 r .- na zebranie rady pedagogicznej. |
Do 28 września 2018 r., złożenie podpisanego wydruku. do wicedyrektora szkoły, który weryfikuje zgodność planów wynikowych z kalendarzem pracy szkoły oraz zapisami zawartymi w pkt 1.
Plan pracy świetlicy opracowują nauczyciele mający godziny na świetlicy do 26 września 2018 r.,
Plan jest dostosowany do różnej grupy uczniów. Zawiera podział na cykle tygodniowe, zgodne z kalendarzem pracy szkoły oraz realizację zajęć rozwijających. Nauczyciele pracujący na świetlicy.
Plan pracy biblioteki opracowany do 5 września 2018 r., do zatwierdzenia na zebraniu rady. |
Wszyscy nauczyciele.
3 tygodnie na opracowanie planów wynikowych.
Nauczyciele poszczególnych przedmiotów, oddziałów przedszkolnych.
Innowacje pedagogiczne prowadzone przez nauczycieli, podanie do 13 września 2018 r . do planu nadzoru.
Praca nauczycieli w zespołach uczących w tej samej klasie: doskonalenie własnego warsztatu pracy poprzez dzielenie si ę wiedz ą i do ś wiadczeniem.
Opiekunowie świetlicy sporządzają: - wykaz uczniów zapisanych do świetlicy szkolnej, z podziałem na klasy oraz harmonogramem przebywania na świetlicy szkolnej poszczególnych uczniów w danych dniach tygodnia.
W/w/ zestawienia wraz z uporządkowanymi wg klas, kartami zapisu przekazuje do dyrektora szkoły do 20 września 2018 r.
Nauczyciele bibliotekarze opracowują plan pracy biblioteki, z uwzględnieniem działań motywacyjnych- czytanie lektur, w ramach Narodowego programu Czytelnictwa, zaplanowanie działań promocyjnych, konkursów.
|
Diagnoza wiedzy i umiejętności uczniów klas I oraz IV na pierwszych lekcjach danego przedmiotu. Podział na grupy zaawansowania z języków obcych, VIII- do 12 września. |
Nauczyciele klas I oraz IV, przeprowadzają diagnozę po danym etapie edukacyjnym. Wyniki poddają analizie i planują pracę dydaktyczną. Wyniki diagnozy przedstawią na zebraniu 26 września 2018 r.
W oparciu o diagnozy modyfikują plany wynikowe. |
Raporty z diagnoz wraz z arkuszem testu, nauczyciele składają do dyrektora do 26 września 2018 r. |
Zespół nauczycieli uczący w I klasach oraz IV.
|
Opracowanie analizy wyników egzaminu klasy III za 2017 r. oraz analizy porównawczej trzy ostatnie lata szkolne.
Poszczególne analizy tworzą spójny dokument dotyczący przedmiotów zdawanych w poszczególnych częściach egzaminów.
Analizy przeprowadzane są przez zespoły nauczycieli, nie stanowią odrębnych raportów dokonywanych pojedynczo przez nauczycieli.
|
Szczegółowa analiza wyników wraz z rozkładami graficznymi oraz porównanie czynności najsłabiej opanowanych w roku ubiegłym i poprzednich, umożliwi dokonanie pogłębionej analizy przyczyn niskich wyników na egzaminie.
Wnioski opracowane przez zespoły będą wdrażane przez wszystkich nauczycieli, przyczynia się do doskonalenia pracy z uczniami, a tym samym przyniesie efekty w postaci poprawy wyników w ocenianiu zewnętrznym w 2018 r. |
do 26 września 2018 |
- analiza z przedmiotów matematyczno- przyrodniczych: S. Leśnowolski, E. Drapała
analiza z matematyki : D. Małysa, A. Strzelczyk
analiza z j. polskiego: A. Kucharczyk, B. Nowak
analiza przedmioty humanistyczne M. Bąbolewski
- analiza z języków obcych: M. Żupiński, A. Wojcieszek |
Systematyczne diagnozowanie postępów uczniów. |
Diagnozowanie wiedzy i umiejętności uczniów dostarczy informacji zwrotnej nauczycielom o ich pracy, pozwoli na wprowadzenie zmian w planach wynikowych. Diagnozy przeprowadzane po klasie III, VII szkoły podstawowej.
Egzaminy próbne w klasach III gimnazjalnej oraz VIII.
Badanie gotowości szkolnej w oddziałach przedszkolnych. Przeprowadzanie obserwacji pedagogicznych, dokumentowanie ich. |
Cały rok/wg planu nadzoru pedagogicznego do 30 listopada, do 30 kwietnia
cały rok
|
Zespół nauczycieli klas III gimnazjum oraz klasy VIII i VII
E. Kozyra
W. Korczak, A. Munik
|
Organizacja zajęć przygotowujących do egzaminów zewnętrznych oraz planu egzaminów próbnych z wykorzystaniem testów OKE wg nowych zasad. |
Zajęcia prowadzone przez nauczycieli, w ramach zajęć statutowych szkoły, ustalone w planie zajęć pozalekcyjnych, pozwalają na podwyższenie wyników kształcenia. |
Do 21 września 2018 r. po zaopiniowaniu planu zajęć lekcyjnych |
Dyrektor/ realizacja zajęć poszczególni nauczyciele. |
Doskonalenie metod nauczania przez nauczycieli
|
- Rozpoznanie preferencji uczenia się uczniów i dostosowywanie form i metod pracy do tych potrzeb.
- Prowadzenie innowacji pedagogicznych przez nauczycieli .
- Udział nauczycieli w szkoleniach dotyczących metod nauczania.
- Stosowanie różnych form i metod aktywizujących uczniów w procesie dydaktycznym, motywująca funkcja oceny szkolnej
-Praca nauczycieli w zespołach uczących w tej samej klasie: doskonalenie własnego warsztatu pracy poprzez dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.
-Systematyczna prezentacja Radzie Pedagogicznej wyników kształcenia uczniów. |
Zgodnie z planem nadzoru. |
Inicjatywa własna nauczycieli.
Organizacja lekcji koleżeńskich w ramach WDN- nauczyciele podlegający ocenie pracy oraz nauczyciele w ścieżce awansu zawodowego. Obserwacja lekcji w ramach nadzoru pedagogicznego. Dokonywanie analizy działań w przypadku uczniów wymagających wsparcia oraz uczniów zdolnych. |
Efektywnie wykorzystywać czas uczenia |
Zastępstwa jak najczęściej pełnią nauczyciele z odpowiednimi kwalifikacjami.
W przypadku zastępstw nauczycieli bez odpowiednich kwalifikacji przedmiotowych, realizacja zajęć z własnego przedmiotu.
Nauczyciele planują organizację zajęć, aby efektywnie wykorzystywać czas. |
|
Wykluczenie wyłącznie zajęć opiekuńczych na godzinach lekcyjnych . |
Stworzenie oferty ciekawych zajęć pozalekcyjnych, zgodnie z potrzebami uczniów.
|
- diagnoza wśród uczniów oraz możliwościami merytorycznymi nauczycieli
|
Do 21 września 2018 r. |
Wychowawcy oddziałów oddają diagnozę do dyrektora szkoły.
|
Monitorowanie realizacji podstawy programowej. |
- Nauczyciele każdego przedmiotu na bieżąco monitorują ilościowo i jakościowo realizację podstawy programowej. - Po każdym półroczu wypełniają i kontrolują wypełnianie karty rozliczenia godzin przez nauczycieli uczących w danym oddziale. - Na bieżąco uzupełniają karty jakościowego monitorowania podstawy programowej, które składają do Dyrektora przed zakończeniem zajęć w danym roku szkolnym. |
|
wicedyrektor; kontrola po każdym zwolnieniu lekarskim nauczyciela |
Realizacja zadań związanych ze 100 leciem odzyskania Niepodległości. |
Realizacja planu obchodów w szkole, załącznik do planu pracy. |
|
S. Leśnowolski, nauczyciele |
2 . Udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej uczniom, w tym wspieranie uczniów zdolnych.
Zadanie do wykonania |
Wskaźnik realizacji zadania |
Termin wykonania |
Odpowiedzialny
|
Indywidualizowanie bieżącej pracy na lekcji. Uwzględnianie w toku pracy na lekcji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych .
Wychowawca klasy na początku roku szkolnego zapozna zespół nauczycieli uczących w danym oddziale z treścią opinii lub orzeczeń. Ustalą sposoby dostosowań wymagań. |
Wyniki zewnętrznego badania osiągnięć wykażą postęp u tej grupy uczniów w stosunku do egzaminów/ sprawdzianów próbnych i klasyfikacji. |
Cały rok szkolny |
Poszczególni nauczyciele, wychowawcy uczniów. |
Objęcie pomocą psychologiczno -pedagogiczną uczniów.
Przydział zadań udzielania pomocy psych.- ped. zespołowi ds. pomocy psych.-ped. w szkole wychowawcom.
Opracowanie IPET dla uczniów z orzeczeniem.
Powiadomienie rodziców o formach wsparcia udzielanego uczniom w formie zajęć dodatkowych.
|
Zespół ds. pomocy psychologiczno- pedagogicznej do 21 września przedstawi aktualny wykaz uczniów objętych pomocą- planuje działania, zgodnie z dokumentacją szkoły- opiniami i orzeczeniami.
Zorganizowanie zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z orzeczeniami, z opiniami: terapii pedagogicznej- zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów o specyficznych trudnościach w nauce i zaburzeniach rozwojowych, zajęć dydaktyczno – wyrównawczych, zajęć terapeutycznych, zajęć logopedycznych przyczynia się do poprawy funkcjonowania społeczno- edukacyjnego uczniów.
|
Cały rok szkolny
do 30 września 2018 r.
|
Logopeda, nauczyciele terapii pedagogicznej, n-l wspierający, nauczyciele przedmiotów.
Dyrektor , wychowawcy uczniów.
Każdy wychowawca do 30 września 2018 r, przekazuje rodzicom uczniów, zgodnie z opracowaną w czerwcu, efektywnością udzielania pomocy psych.-ped.,pismo dotyczące wymiaru godzin udzielanej pomocy. Pomoc zespołu ds. pomocy psychologiczno- pedagogicznej. |
Organizowanie konkursów przedmiotowych i innych wewnątrzszkolnych o różnym zasięgu .
Motywowanie uczniów do udziału w konkursach, w tym konkursach MKO. |
Uczniowie aktywnie biorąc udział w konkursach, poszerzając swoją wiedzę i kształcąc umiejętności, odnoszą sukcesy na miarę swoich możliwości.
Konkursy są atrakcyjne dla uczniów. Organizację konkursów zawsze poprzedza wywieszenie na tablic ogłoszeń regulaminu konkursu, uzgodnionego wcześniej z dyrektorem.
|
Przez cały rok szkolny, zgodnie z harmonogramem konkursów wewnątrzszkolnych oraz zewnętrznych. |
Nauczyciele zadeklarują tematykę konkursów i termin ich przeprowadzenia w planie pracy na bieżący rok szkolny do 21 września 2018 r., zgodnie z deklaracjami, opracowany będzie harmonogramem konkursów w bieżącym roku szkolnym- zebranie danych i opracowanie harmonogramu konkursów - Powołanie koordynatora konkursów MKO –E. Drapała |
Prowadzenie doradztwa zawodowego. |
Organizacja warsztatów z zakresu doradztwa przyczynia się do samopoznania uczniów, a tym samym świadome wybory szkoły ponadgimnazjalnej. Nauczyciele, wychowawcy włączają tematykę doradztwa zawodowego do planów pracy wychowawcy klasy. Prowadzenie zajęć 10 godzin w roku dla kasy VII i VIII przez doradcę zawodowego. Prowadzenie tablicy informacyjnej z zakresu doradztwa zawodowego- tablica przy gabinecie terapeuty. |
Zespół ds. doradztwa edukacyjno- zawodowego. - I. Różańska- Lisik, M. Michalak, -Kozera
|
|
Organizowanie pomocy materialnej uczniom. |
GOPS, Urząd Gminy: dożywianie, wyprawka szkolna, stypendia, zasiłki losowe.
|
Wg potrzeb |
Wychowawcy klas diagnozują, z zachowaniem ochrony dóbr osobistych sytuację bytową uczniów. |
Realizowanie projektów propagujących zdrowy styl życia. Realizacja rekomendowanego programu profilaktyki. |
„ Zachowaj trzeźwy umysł ”, „ Klub bezpiecznego Puchatka ”, klasy I- III „ Bezpieczna szkoła ” , „ Ratujmy i uczmy ratować ” Nowy program: „ Owoce i mleko w szkole” |
Zgodnie z terminami realizacji |
N- le wychowania fizycznego, biologii; Wychowawcy klas.
Zespół ds. profilaktyki podejmuje inicjatywy w przeprowadzaniu zajęć dodatkowych z wybranego programu, zapraszania gości do szkoły, którzy mogą wspomóc nauczycieli w realizacji programu . |
Zapewnienie uczniom bezpieczeństwa poprzez m.in. właściwą organizację imprez, dyżurów, „Bezpieczny Internet”, udział w programach profilaktycznych.
Zapewnienie działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa w Internecie.
|
Harmonogram dyżurów obejmuje przerwy przed lekcjami oraz czas oczekiwania uczniów na autobus szkolny. Nauczyciele pełnią dyżury minimum 2 razy w tygodniu, z zachowaniem higieny pracy. W każdej strefie jest minimum nauczycieli.
Nauczyciel nadzoruje również szatnie szkolną i toalety uczniów. W świetlicy szkolnej trwają dyżury nauczycieli mających tam zajęcia o danej godzinie .
Dyżur pełnione są zgodnie z regulaminem dyżurów i obejmuje wszystkie strefy w szkole. Nauczyciel pełni dyżur na przerwie, która rozpoczyna dzień jego pracy oraz na przerwie, która kończy dzień jego pracy. Dyżury rozpoczynają się punktualnie, bez zbędnych opóźnień. Nauczyciele nie spacerują w parach podczas dyżuru, ale każdy pilnuje innego fragmentu sektora.
Nauczyciele wychowania fizycznego pełnią dyżury w strefie szatni przy sali gimnastycznej, pilnując porządku i bezpieczeństwa uczniów. Uczniowie nie mogą przebywać w szatniach lub sali bez bezpośredniego nadzoru nauczyciela. Nauczyciel nie może przebywać w gabinecie przy sali gimnastycznej, jeśli uczniowie są w sali lub szatniach.
Szatnia dolna jest zamykana po przyjściu uczniów do szkoły, natomiast przy wejściu szkoły dyżury pełnią pracownicy obsługi.
Nauczyciele na lekcjach oraz lekcjach z wychowawcą uwzględniają tematykę bezpieczeństwa w Internecie. W szkole są aktualne regulaminy i procedury zapewnienia uczniom bezpieczeństwa, które są przestrzegane przez wszystkich pracowników szkoły. |
Cały rok szkolny |
Zespół nauczycieli na podstawie planu lekcji opracuje harmonogram dyżurów- do 10 września 2018 r.- na 1 tydzień oraz docelowy od 17.09.2018 r. – wicedyrektor oraz zespół ds. bezpieczeństwa
Koordynator działań ds. bezpieczeństwa w Internecie- B. Barcikowska- .
|
3. Promocja szkoły.
Zadanie do wykonania |
Wskaźnik realizacji zadania |
Termin wykonania |
Odpowiedzialny
|
Zespół ds. promocji gromadzi na bieżąco informację o uczniach zdobywających nagrody w konkursach, zawodach sportowych, odbywających się w szkole i poza nią, o wszelkich akcjach, które organizuje szkoła. Prowadzi kronikę szkolą- wydanie papierowe.
|
Informacje o osiągnięciach szkoły są na bieżąco monitorowane i publikowane. Publikowane na stronie internetowej szkoły, tablicy ściennej przy wejściu do szkoły oraz na korytarzu przy bibliotece szkolnej, szkoła jest właściwie promowana i postrzegana w środowisku. Współpraca z zespołem ds. strony internetowej A. Strzelczyk, A. Krawczyk
|
Na bieżąco |
zespół ds. promocji M. Bąbolewski, o. Przemysław Kopa, W. Korczak |
Bieżące aktualizowanie strony internetowej szkoły. |
Strona internetowa szkoły posiada najważniejsze dokumenty szkolne skierowane do uczniów i rodziców, nauczycieli.
Utworzone zostanie zakładka: oddziały przedszkolne , w tym Stary Kadłub, świetlica szkolna, biblioteka, doradztwo edukacyjno- zawodowe. Zespół nauczycieli odpowiedzialnych za prowadzenie strony internetowej na bieżąco i w rzetelny sposób aktualizuje stronę.
Nauczyciele organizujący różne uroczystości szkolne (akademie, konkursy, wycieczki), na drugi dzień po przeprowadzeniu danej uroczystości przesyłają informację wraz ze zdjęciami do administratorów strony. Dane przesyłane są sporządzane rzetelnie, w sposób czytelny.
|
Na bieżąco przez cały rok szkolny |
Zespół ds. prowadzenia strony internetowej szkoły: Agnieszka Strzelczyk, Aneta Krawczyk,
odpowiada za bieżące uzupełnianie danych oraz jest upoważniony do odbierania wszelkich wymaganych dokumentów od nauczycieli.
|
Prezentacja osiągnięć uczniów w szkole na tablicach ściennych. |
Tablice ścienne są aktualizowane, dekoracje estetyczne, o charakterze edukacyjno –wychowawczym. Nie są akceptowane gazetki zawierające jedynie wydruki ze stron internetowych . |
Cały rok szkolny, zmiana szaty tablic pod , dyżur pełnią koniec każdego miesiąca bądź częściej z uwagi na okoliczności . |
Nauczyciele opiekunowie sal lekcyjnych, wg przydziału tablic ściennych. |
4. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym.
Zadanie do wykonania |
Wskaźnik realizacji zadania |
Termin wykonania |
Odpowiedzialny
|
Współpraca z Gminną Biblioteką Publiczną w Starej Błotnicy w realizacji działań dotyczących upowszechniania czytelnictwa.
Organizacja konkursów dla uczniów.
|
Współpraca oparta na realizacji zadań edukacyjnych sprzyja zwiększeniu efektywności realizacji zadań kulturowych oraz wzmacnia działania szkoły.
|
Cały rok szkolny wg harmonogramu. |
Nauczyciele poloniści, bibliotekarze szkolni, wychowawcy.
Nauczyciele oddziałów przedszkolnych.
|
Współpraca z Komendą Miejską Policji w Białobrzegach. Organizacja prelekcji i pogadanek przez policjantów na tematy wynikające z założeń programu wychowawczo- profilaktycznego szkoły . |
Współpraca oparta na realizacji programu profilaktycznego szkoły sprzyja zwiększeniu poziomu bezpieczeństwa w szkole oraz świadomości uczniów do zachowań bezpiecznych. |
min.2 spotkania w każdym półroczu roku szkolnego. Pierwsze spotkanie 25 września 2018 r. podczas I zebrania z rodzicami w bieżącym roku szkolnym |
zespół ds. programu profilaktyczno- wychowawczego: R. Kierzkowski, A. Szatan, A. Kucharczyk, B. Barcikowska, IRóżańska- Lisik
|
Współpraca z Parafią p.w. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Starej Błotnicy.
Organizacja Dnia Patrona, rekolekcji wielkopostnych, bierzmowania, Komunii Świętej, konkursów szkolnych. Podjęcie działań wychowawczo- edukacyjnych uwzględniających Patrona szkoły. |
Współpraca oparta na realizacji zadań wychowawczych szkoły sprzyja rozwojowi duchowemu uczniów poprzez uczestnictwo w najważniejszych uroczystościach związanych z Sanktuarium.
|
Cały rok szkolny wg kalendarza świąt i uroczystości szkolnych |
o. Sebastian Gierszewski, o. Przemysław Kopa
Wychowawcy klas.
|
Współpraca z Organem Prowadzącym szkołę -Gminą Stara Błotnica. |
Współpraca oparta na realizacji zadań edukacyjno- wychowawczo- szkoły sprzyja zwiększeniu kompetencji i wiedzy uczniów dotyczącej funkcjonowania samorządu terytorialnego uczniów.
|
Na bieżąco |
Dyrektor, nauczyciele.
|
Aktywizowanie rodziców do żywego udziału w życiu szkoły: - wybory Rady Rodziców i prezydium rady; - uchwalenie przez Radę Rodziców programu wychowawczo- profilaktycznego
-„ Szkoła Rodzica ”- dni spotkań z rodzicami; - pomoc rodzicom uczniów, którym udzielana jest pomoc psych. –ped.; - spotkania integracyjne organizowane przez wychowawców klas; - konsultacje e-mail; - Wigilie klasowe; - spotkania okolicznościowe; - zajęcia otwarte dla rodziców; - spotkania prezydium Rady Rodziców z dyrektorem; - pomoc w modernizacji szkoły;
- Konkurs „ Najładniejsza sala lekcyjna ” X 2018-VI 2019
|
Współpraca oparta na realizacji zadań edukacyjno- wychowawczo- opiekuńczych szkoły sprzyja zwiększeniu efektywności pracy szkoły poprzez zaangażowanie rodziców w organizację i pomoc przy planowaniu uroczystości szkolnych, a także projektowanie zmian i udoskonalanie organizacji pracy szkoły.
|
Na bieżąco wg harmonogramu |
W szczególności wychowawcy klas, nauczyciele
Zespół oceniający:
A. Włodarczyk- Czubak, M. Szymańska M. Michalak- Kozera
|
Działania na rzecz środowiska lokalnego- prowadzenie Wolontariatu. |
Wzmocnienie roli wychowawczej szkoły. |
|
D. Małysa, o. S. Gierszewski |
5. Zarządzanie szkołą
Działania (zadanie do wykonania) |
Wskaźnik realizacji zadania |
Termin wykonania |
Odpowiedzialny |
Podejmowanie efektywnych działań motywujących nauczycieli do działań zespołowych.
|
W szkole nauczyciele pracują zespołowo, ich praca przynosi wymierne efekty.
|
cały rok szkolny |
dyrektor/wicedyrektor
|
Podejmowanie skutecznych działań wzbogacających warunki lokalowe i wyposażenie szkoły. |
Modernizacja wyposażenia sal w meble: - ławki i krzesła do sali nr 11; - zakup pomocy dydaktycznych (książek, gier planszowych) do pracy na zajęciach rewalidacyjnych oraz terapii pedagogicznej; - doposażenie świetlicy szkolnej w nowe gry planszowe i materiały plastyczne; - zakup laptopa do gabinetu terapii pedagogicznej. -remont gabinetu terapii; - zakup komputerów do prowadzenia e- dziennika. |
cały rok szkolny
|
dyrektor/wicedyrektor
|
Cykliczne spotkania zespołów przedmiotowych/problemowo-zadaniowych w celu realizacji przyjętego planu zespołu. |
Protokoły spotkań zespołów (wnioski w nich zawarte) oraz załączniki do protokołów dowodzą wspólnego planowania działań podejmowanych w szkole, rozwiązywania problemów i doskonalenia metod i form współpracy.
|
zgodnie |
Liderzy/ przewodniczący zespołów, powołani do 5 września 2018 r. |
Wypracowanie wniosków wynikających z planu pracy zespołów (danego oddziału, zadaniowych), wewnętrznych analiz badań edukacyjnych, innych działań. |
Protokoły RP: Wnioski zaprezentowane podczas klasyfikacyjnego zebrania RP z I i II półrocze. |
Cały rok |
|
Dyrektor szkoły Anna Siwiec
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Mateusz Żupiński
- Data udostępnienia w BIP: 2018-09-04 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2018-12-14 11:40:40
- Liczba odsłon: 1415
- Historia dokumentu: